
Kolmården anmäls för djurplågeri efter delfinbehandling
Kolmårdens djurpark anmäls av Länsstyrelsen för djurplågeri efter en långvarig och intensiv behandling av en sjuk delfin. Behandlingarna ska ha gett svåra biverkningar och myndigheten menar att djuret borde avlivats.
















