29.04.2026KI-Zusammenfassung Eskişehir maden işçilerinin Ankara'daki açlık grevi kazanımla sonuçlandı
Eskişehir'de Doruk Madencilik'te çalışan işçiler, ödenmeyen maaşlar, kıdem tazminatları ve insanca çalışma koşulları için Ankara'da başlattıkları açlık grevini 2 hafta sonra kazanımla sonlandırdı. İçişleri Bakanlığı'ndaki görüşmenin ardından işçilerin maaşları ödenirken, işten ayrılanlara 15 gün içinde tazminat ödenecek. Eski AKP MKYK üyesi Şamil Tayyar, iktidarın dezavantajlı kesimlerin desteğiyle iktidarda olduğunu ancak şimdi bu kesimlerin sokaklara döküldüğünde karşılarında polis ve jandarmanın bulunduğunu eleştirdi.