Erdoğan ve Pezeşkiyan Görüştü
Quick Look
- Erdoğan ve Pezeşkiyan, ikili ilişkiler, bölgesel gelişmeler ve İran-ABD mutabakatını görüştü.
- Erdoğan, barış sürecine destek ve işbirliği mesajı verdi.
AI-generated summary
Why It Matters
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ile yaptığı telefon görüşmesinde ikili ilişkiler ve bölgesel gelişmeler ele alındı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı'nın sosyal medya hesabından yapılan açıklamaya göre görüşmede, Türkiye ile İran arasındaki ikili ilişkiler ile bölgesel ve küresel gelişmeler ele alındı.
Görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'nin sürecin kalıcı barışla sonuçlanması için her türlü desteği vermeye hazır olduğunu belirtti.
Erdoğan, müzakere sürecini sabote etmeye yönelik girişimlere karşı dikkatli olunmasının önemine işaret etti.
Yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımların atılmasının gerekli olduğunu vurgulayan Erdoğan, Türkiye'nin bu doğrultuda çalışmayı sürdüreceğini ifade etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ayrıca, Türkiye ile İran arasındaki ticaret, finans ve enerji alanlarındaki işbirliğinin geliştirilmesine yönelik adımların devam edeceğini kaydetti.
Open Questions
- Mutabakatın detayları nelerdir?
- Türkiye'nin desteği nasıl somutlaşacak?

