
Tidigare rektor åtalas för bedrägeri mot Skolverket
En tidigare rektor vid Citygymnasiet har åtalats för bedrägeri mot Skolverket. Han anklagas för att ha lämnat felaktiga uppgifter om lärarutbildning och lovskola, vilket ledde till att skolan fick närmare två miljoner kronor för mycket utbetalt. Åklagaren yrkar på näringsförbud i fem år.
