
Premier Donald Tusk potępił incydent, w którym dwoje dorosłych miało znieważyć i zaatakować 14-latkę oraz jej 12-letniego brata.
AI-generated summary
Do incydentu doszło w piątek w parku w Bydgoszczy, gdzie dwoje dorosłych miało znieważyć i zaatakować dzieci.
According to the spokeswoman, the detained people are currently staying at one of the police stations in Bydgoszcz, where procedural activities are being carried out with their participation.
The incident allegedly occurred on Friday around 17 in the park at ul. Union of Lublin in Bydgoszcz. According to the findings so far, the woman and the man allegedly insulted a 14-year-old girl and her 12-year-old brother, used ethnic insults against them, and used violence against them. They also allegedly destroyed the boy's toy drone and then threw it at the child.
The teenagers' mother notified the police about the incident by phone. The official notification in this matter was submitted on Monday, said Monika Chlebicz.
Prime Minister Donald Tusk commented on the matter on Tuesday, before the meeting of the Council of Ministers. We realize that not everything is OK on both sides, but attacking children is simply anti-Polish. We have always been very proud of how we treat children. Our children and children who seek hospitality from us - said the Prime Minister.

38-letni były mistrz świata w boksie, Tete, został zastrzelony w gminie Mdantsane w RPA. Dwaj zamaskowani napastnicy otworzyli ogień do jego pojazdu. W ataku ranna została również 27-letnia pasażerka. Policja prowadzi śledztwo w sprawie zabójstwa.

W sobotę przed południem na trasie Głogów Małopolski – Widełka doszło do czołowego zderzenia dwóch samochodów osobowych. W wypadku zginęły dwie osoby, a dwie kolejne zostały przetransportowane do szpitala. Droga jest zablokowana.

18-letni były uczeń został zatrzymany po ataku w szkole Brinellskolan w Fagersta. W zdarzeniu poszkodowanych zostało trzech nastolatków. Media sugerują, że sprawca mógł inspirować się atakiem w Trollhaettan z 2015 roku. Premier Szwecji zawiesił kampanię wyborczą.

Krośnieńska prokuratura okręgowa organizuje sprowadzenie do Polski ciał ofiar wypadku autokaru, do którego doszło na węgierskiej autostradzie M3. Wśród 59 pasażerów wracających z pielgrzymki nie było osób nieletnich.

Podczas rutynowej kontroli drogowej w Jodłowej policja zatrzymała czterech mężczyzn z narkotykami. Dwóch zbiegło, co wywołało szeroko zakrojone poszukiwania. W trakcie działań w Dębowej służby odkryły laboratorium narkotykowe.

Sąd w Katowicach skazał 40-latka na cztery lata więzienia za kradzieże elementów infrastruktury kolejowej oraz celowe odczepienie wagonu towarowego, co stworzyło bezpośrednie zagrożenie katastrofą w ruchu kolejowym.